Back To Top

Suntem în pitch

  /  Home   /  Suntem în pitch

Suntem în pitch

Se întâmplă destul de des: avem pitch. Știm că urmează câteva zile sau chiar săptămâni mai grele. Ne mobilizăm în funcție de încărcare și expertiză. Facem frumos, clientul e mulțumit, ne diversificăm portofoliul și semnăm campanii de succes. Asta e povestea pe scurt. În detaliu, lucrurile sunt un pic mai complicate.

Dacă intri pe site-ul Minio o să vezi că ne lăudăm cu creativitatea strategică. Nu sunt doar vorbe și nu o scoatem la lumină doar în vreme de pitch. Dar atunci e ocazia perfectă să ne folosim atuul la maximum. Totul începe cu un brief de la client. Pentru creativi nu e fun, de fapt, câteodată abia dacă înțelegi ceva din el, ca să nu mai spun câte detalii aparent neimportante conține. Dar Accountul pe proiect salvează ziua. Are loc un debriefing unde lucrurile devin muult mai clare și din care fiecare pleacă cu o serie de task-uri punctuale. În ordinea de pe tricou, strategii se ocupă de partea de cercetare, iar Copywriterii dau conceptul și headline-urile aferente.

Uneori, când timpul ne presează, organizăm un brainstorming spontan unde Copy, Arți, Strategi și Accounți pun cap la cap idei. Unele, care au potențialul să susțină o campanie, merg mai departe, altele, se pierd în neant sau devin inside jokes pe viață. Dar tot timpul iese ceva!

Bun, avem unul sau mai multe concepte, începem să construim pe baza lor. În funcție de componentele campaniei, acesta e momentul în care se impune o mână de ajutor și de la alți colegi – PR, care desemnează influencerii potriviți pentru brand sau concept și dă repede câteva mailuri sau telefoane să ceară cotații; DTP, care ne ajută cu simulările sau Account, care face bugetul. Prezentarea finală e de obicei responsabilitatea Copywriterului sau a Accountului, depinde cine trage paiul scurt în ziua respectivă.

În pitch de obicei totul e mai under pressure. S-ar putea să auzi mai puține vorbe și mai mult zgomot de tastatură. S-ar putea să stăm în meetinguri mai mult, dar foarte rar peste program. Și totuși am reușit să avem o rată de câștig de peste 60%! Ideea e că nimic nu se compară cu sentimentul pe care îl ai când vine mailul ăla cu ”Am câștigat pitchul!”, mai ales dacă știi că ai contribuit mai mult sau mai puțin la asta.

 

Cosmina Chelariu

Junior Copywriter Minio Studio