Back To Top

Criza COVID-19 și businessurile – implicații pe termen lung

  /  Home   /  Criza COVID-19 și businessurile – implicații pe termen lung

Criza COVID-19 și businessurile – implicații pe termen lung

În ultima vreme, am văzut tot mai multe companii care au fost nevoite să treacă testul crizei. Unele, copleșite de multiplele schimbări pe plan economic, social și politic, au preferat să-și suspende activitatea, dar o bună parte au fost agile, găsind soluții contextualizate  și adaptându-se schimbării. Când vorbim de soluții pe fondul crizei COVID-19, vorbim în mare parte de măsuri sporite de igienă și de companii care și-au mutat activitatea (inclusiv demersurile de comunicare) în mediul digital, redefinindu-și strategia și inițiind noi planuri și scenarii.

Criza va avea desigur și implicații pe termen lung în ceea ce privește businessurile. De exemplu, vom putea vorbi de un model de marketing digital care va oferi brandurilor abilitatea de a măsura, prezice și reacționa, iar brandurile care nu se vor plia pe acesta, vor fi cel mai probabil sortite eșecului.

Alte preziceri au de a face cu schimbări în planul comportamentului consumatorului. Mai exact, vorbim de mulți oameni care își vor muta temporar activitățile acasă, lucrând remote. De asemenea, vorbim de noi preferințe în ceea ce privește călătoriile (cel mai probabil pe fondul crizei financiare care va contrasta cu apetitul crescut pentru travel), iar rolul industriei de divertisment în viața oamenilor va fi mai pregnant, odată cu nevoile accentuate de distracție. Ce arag atenția specialiștii este că brandurile ar trebui să aibă sisteme bine puse la punct astfel încât să se poată adapta comportamentelor schimbătoare ale consumatorilor.

De asemenea, brandurile care în vremea crizei au luat inițiativa și au fost prezente și empatice, alegând un tip de abordare care pune în centru consumatorul, vor fi valorificate pe termen lung. [1]

O abordare care ar putea să funcționeze post-criză în cazul magazinelor fizice care vor redobândi teren are de-a face cu experiența consumatorilor și crearea de așa numite spații de bunăstare ambientală. În momentul acesta, oamenii sunt mai atenți ca niciodată la regulile de igienă și există indicii care ne determină să credem că, pe fondul experienței actuale, acestea vor rămâne la fel de importante și în viitor. Vom putea observa astfel  o oportunitate pentru retaileri în a amenaja spații fizice ce vor stimula sănătatea, cum ar fi prin prisma sistemelor de filtrare a aerului. [2]  

Când vorbim de o criză, vorbim de implicații imediate, dar și de efecte pe termen lung, iar pentru a supraviețui pe piață, businessurile au nevoie să se adapteze rapid, să ia măsuri potrivite contextului și să încerce o anticipare a comportamentului consumatorilor în general, dar și cu aplicabilitate pe piața pe care activează, pentru a defini next steps.

 

Surse:

[1] BrandZ_webinar_20th March

[2] https://skift.com/2020/03/17/after-the-virus-10-consumer-trends-for-a-post-coronavirus-world

 

Cosmina Chelariu

Junior Copywriter Minio Studio